جلسه اول
اهداف کلی : آشنائي با وسايل حجم سنجي و تهيه عملي محلول ها
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: آشنائي دانشجویان با وسایل حجم سنجی
ب: آشنائي با روشهای بیان غلظت محلول
پ: مواد بکار رفته برای تهیه محلول
ت: محاسبات مربوط به تهیه محلول ها
ث: تهیه عملی محلول ها
|
الف: شناختی و مهارتی
ب: شناختی
پ: شناختی
ت: مهارتی
ث: مهارتی
|
شامل سخنراني در كلاس ، آموزش عملی به دانشجویان، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، ارائه سوال در پایان جلسه براي كار دانشجويان
|
شامل مشارکت فعال در کارهای عملی در کلاس عملی، پاسخ به سوالات طرح شده در سر جلسه یا بعنوان فعالیت، نوشتن مرتب و دقیق گزارش کار
|
کلاس و خارج از کلاس عملی
|
10 دقیقه خلاصه جلسه قبل
30 دقیقه تدریس
10 دقیقه استراحت
10 دقیقه پرسش و پاسخ و رفع اشکال
2 ساعت کار عملی دانشجویان
30 دقیقه بررسی گزارش کار آنها توسط رزیدنت مربوطه
|
مجهز نبودن آز. به این وسایل
|
شامل مشارکت فعال و سوال و پاسخ در كلاس، نمره به گزارش کار، امتحان پايان ترم بصورت نظری و عملی
|
® سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تاخیر دانشجو در کلاس درس : گزارش به اداره آموزش
® نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی :
الف ) در طول دوره ( کوئیز ، تکالیف ، امتحان ، میان ترم ...... ) : ----- بارم : -----
ب ) پایان دوره : آزمون نظری و عملی بارم : -
منابع اصلی درس( رفرانس ):
1. مباني شيمي تجزيه تاليف Skoog, West ، ويرايش آخر
2. شيمي تجزيه كمي معدني، آرتور وگل، ترجمه محمد باقر پور سيد، از انتشارات مركز نشر دانشگاهي
|
|
جلسه دوم
اهداف کلی : تيتراسيون اسيدهاي قوي HCl و H2SO4 با سود با استفاده از شناساگر و بروش pH متری
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: اندازه گیری HCl در حضور سرخ متیل
ب: اندازه گیری HCl در حضور فنل فتالئین
پ: بررسی و محاسبه خطای شناساگرها
ت: بیان روش pH متری
ث: اندازه گیری H2SO4 بروش pH متری
|
الف: مهارتی
ب: مهارتی
پ: شناختی و مهارتی
ت: شناختی ث: مهارتی
|
شامل سخنراني در كلاس ، آموزش عملی به دانشجویان، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، ارائه سوال در پایان جلسه براي كار دانشجويان
|
شامل مشارکت فعال در کارهای عملی در کلاس عملی، پاسخ به سوالات طرح شده در سر جلسه یا بعنوان فعالیت، نوشتن مرتب و دقیق گزارش کار
|
کلاس و خارج از کلاس عملی
|
10 دقیقه خلاصه جلسه قبل
30 دقیقه تدریس
10 دقیقه استراحت
10 دقیقه پرسش و پاسخ و رفع اشکال
2 ساعت کار عملی دانشجویان
30 دقیقه بررسی گزارش کار آنها توسط رزیدنت مربوطه
|
مجهز نبودن آز. به این وسایل
|
شامل مشارکت فعال و سوال و پاسخ در كلاس، نمره به گزارش کار، امتحان پايان ترم بصورت نظری و عملی
|
® سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تاخیر دانشجو در کلاس درس : گزارش به اداره آموزش
® نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی :
الف ) در طول دوره ( کوئیز ، تکالیف ، امتحان ، میان ترم ...... ) : ----- بارم : -----
ب ) پایان دوره : آزمون نظری و عملی بارم : -
منابع اصلی درس( رفرانس ): شبیه جلسه اول
|
جلسه سوم
اهداف کلی : اندازه گیری استیک اسید با باز قوي با استفاده از شناساگر و نيز بروش pH متري
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: بیان کاربردهای مختلف تیتراسیونهای اسید - باز
ب: اندازه گیری استیک اسید در حضور شناساگر
پ: اندازه گیری استیک اسید بروش pH متری
ت: تعیین اسیدیته کل سرکه
|
الف: شناختی
ب: مهارتی
پ: مهارتی
ت: مهارتی
|
شامل سخنراني در كلاس ، آموزش عملی به دانشجویان، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، ارائه سوال در پایان جلسه براي كار دانشجويان
|
شامل مشارکت فعال در کارهای عملی در کلاس عملی، پاسخ به سوالات طرح شده در سر جلسه یا بعنوان فعالیت، نوشتن مرتب و دقیق گزارش کار
|
کلاس و خارج از کلاس عملی
|
10 دقیقه خلاصه جلسه قبل
30 دقیقه تدریس
10 دقیقه استراحت
10 دقیقه پرسش و پاسخ و رفع اشکال
2 ساعت کار عملی دانشجویان
30 دقیقه بررسی گزارش کار آنها توسط رزیدنت مربوطه
|
مجهز نبودن آز. به این وسایل
|
شامل مشارکت فعال و سوال و پاسخ در كلاس، نمره به گزارش کار، امتحان پايان ترم بصورت نظری و عملی
|
® سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تاخیر دانشجو در کلاس درس : گزارش به اداره آموزش
® نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی :
الف ) در طول دوره ( کوئیز ، تکالیف ، امتحان ، میان ترم ...... ) : ----- بارم : -----
ب ) پایان دوره : آزمون نظری و عملی بارم : -
منابع اصلی درس( رفرانس ): شبیه جلسه اول
|
جلسه چهارم
اهداف کلی : تهيه محلول پرمنگنات و استاندارد كردن آن، كاربرد در اندازه گيري آهن در سولفات فرو
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: تهیه محلول پتاسیم پرمنگنات
ب: آشنائی با تیتراسیونهای منگانیمتری و کاربرد آنها
پ: استاندارد کردن محلول پتاسیم پرمنگنات
ت: اندازه گیری پودر سولفات فرو
ث: اندازه گیری قرص سولفات فرو
|
الف: مهارتی
ب: شناختی
پ: مهارتی
ت: مهارتی
ث: مهارتی
|
شامل سخنراني در كلاس ، آموزش عملی به دانشجویان، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، ارائه سوال در پایان جلسه براي كار دانشجويان
|
شامل مشارکت فعال در کارهای عملی در کلاس عملی، پاسخ به سوالات طرح شده در سر جلسه یا بعنوان فعالیت، نوشتن مرتب و دقیق گزارش کار
|
کلاس و خارج از کلاس عملی
|
10 دقیقه خلاصه جلسه قبل
30 دقیقه تدریس
10 دقیقه استراحت
10 دقیقه پرسش و پاسخ و رفع اشکال
2 ساعت کار عملی دانشجویان
30 دقیقه بررسی گزارش کار آنها توسط رزیدنت مربوطه
|
مجهز نبودن آز. به این وسایل
|
شامل مشارکت فعال و سوال و پاسخ در كلاس، نمره به گزارش کار، امتحان پايان ترم بصورت نظری و عملی
|
® سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تاخیر دانشجو در کلاس درس : گزارش به اداره آموزش
® نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی :
الف ) در طول دوره ( کوئیز ، تکالیف ، امتحان ، میان ترم ...... ) : ----- بارم : -----
ب ) پایان دوره : آزمون نظری و عملی بارم : -
منابع اصلی درس( رفرانس ): شبیه جلسه اول
|
جلسه پنجم
اهداف کلی : تيتراسونهاي رسوبي شامل روش موهر، كاربرد در اندازه گيري كلريد در انواع آبها
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: بیان روشهای تشخیص نقطه پایان در تیتراسیونهای رسوبی
ب: بیان اصول روش موهر
پ: کاربرد روش موهر در اندازه گیری کلرید در انواع آبها
|
الف: شناختی ب: شناختی
پ: مهارتی
|
شامل سخنراني در كلاس ، آموزش عملی به دانشجویان، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، ارائه سوال در پایان جلسه براي كار دانشجويان
|
شامل مشارکت فعال در کارهای عملی در کلاس عملی، پاسخ به سوالات طرح شده در سر جلسه یا بعنوان فعالیت، نوشتن مرتب و دقیق گزارش کار
|
کلاس و خارج از کلاس عملی
|
10 دقیقه خلاصه جلسه قبل
30 دقیقه تدریس
10 دقیقه استراحت
10 دقیقه پرسش و پاسخ و رفع اشکال
2 ساعت کار عملی دانشجویان
30 دقیقه بررسی گزارش کار آنها توسط رزیدنت مربوطه
|
مجهز نبودن آز. به این وسایل
|
شامل مشارکت فعال و سوال و پاسخ در كلاس، نمره به گزارش کار، امتحان پايان ترم بصورت نظری و عملی
|
® سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تاخیر دانشجو در کلاس درس : گزارش به اداره آموزش
® نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی :
الف ) در طول دوره ( کوئیز ، تکالیف ، امتحان ، میان ترم ...... ) : ----- بارم : -----
ب ) پایان دوره : آزمون نظری و عملی بارم : -
منابع اصلی درس( رفرانس ): شبیه جلسه اول
|
جلسه ششم
اهداف کلی : تيتراسيون هاي تشكيل كمپلكس و اندازه گيري كلسيم بروش کمپلکسومتری
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: تهیه محلول EDTA و استاندارد کردن آن
ب: اندازه گیری کلسیم بروش کمپلکسومتری
|
الف: مهارتی
ب: مهارتی
|
شامل سخنراني در كلاس ، آموزش عملی به دانشجویان، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، ارائه سوال در پایان جلسه براي كار دانشجويان
|
شامل مشارکت فعال در کارهای عملی در کلاس عملی، پاسخ به سوالات طرح شده در سر جلسه یا بعنوان فعالیت، نوشتن مرتب و دقیق گزارش کار
|
کلاس و خارج از کلاس عملی
|
10 دقیقه خلاصه جلسه قبل
30 دقیقه تدریس
10 دقیقه استراحت
10 دقیقه پرسش و پاسخ و رفع اشکال
2 ساعت کار عملی دانشجویان
30 دقیقه بررسی گزارش کار آنها توسط رزیدنت مربوطه
|
مجهز نبودن آز. به این وسایل
|
شامل مشارکت فعال و سوال و پاسخ در كلاس، نمره به گزارش کار، امتحان پايان ترم بصورت نظری و عملی
|
® سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تاخیر دانشجو در کلاس درس : گزارش به اداره آموزش
® نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی :
الف ) در طول دوره ( کوئیز ، تکالیف ، امتحان ، میان ترم ...... ) : ----- بارم : -----
ب ) پایان دوره : آزمون نظری و عملی بارم : -
منابع اصلی درس( رفرانس ): شبیه جلسه اول
|
جلسه هفتم
اهداف کلی : اندازه گیری باریم بروش گراویمتری
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: بیان تئوری روشهای وزن سنجی
ب: بیان مراحل روشهای وزن سنجی
پ: آنالیز باریم بروش گراویمتری
|
الف: شناختی ب: شناختی
پ: مهارتی
|
شامل سخنراني در كلاس ، آموزش عملی به دانشجویان، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، ارائه سوال در پایان جلسه براي كار دانشجويان
|
شامل مشارکت فعال در کارهای عملی در کلاس عملی، پاسخ به سوالات طرح شده در سر جلسه یا بعنوان فعالیت، نوشتن مرتب و دقیق گزارش کار
|
کلاس و خارج از کلاس عملی
|
10 دقیقه خلاصه جلسه قبل
30 دقیقه تدریس
10 دقیقه استراحت
10 دقیقه پرسش و پاسخ و رفع اشکال
2 ساعت کار عملی دانشجویان
30 دقیقه بررسی گزارش کار آنها توسط رزیدنت مربوطه
|
مجهز نبودن آز. به این وسایل
|
شامل مشارکت فعال و سوال و پاسخ در كلاس، نمره به گزارش کار، امتحان پايان ترم بصورت نظری و عملی
|
® سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تاخیر دانشجو در کلاس درس : گزارش به اداره آموزش
® نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی :
الف ) در طول دوره ( کوئیز ، تکالیف ، امتحان ، میان ترم ...... ) : ----- بارم : -----
ب ) پایان دوره : آزمون نظری و عملی بارم : -
منابع اصلی درس( رفرانس ): شبیه جلسه اول
|
جلسه هشتم
اهداف کلی : تجزیه کیفی کاتیونها و آنیونها
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: بیان اصول تجزیه کیفی
ب: جداسازی و شناسائی کاتیونهای مهم
پ: جداسازی و شناسائی آنیونهای مهم
|
الف: شناختی
ب: شناختی و مهارتی
پ: شناختی و مهارتی
|
شامل سخنراني در كلاس ، آموزش عملی به دانشجویان، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، ارائه سوال در پایان جلسه براي كار دانشجويان
|
شامل مشارکت فعال در کارهای عملی در کلاس عملی، پاسخ به سوالات طرح شده در سر جلسه یا بعنوان فعالیت، نوشتن مرتب و دقیق گزارش کار
|
کلاس و خارج از کلاس عملی
|
10 دقیقه خلاصه جلسه قبل
30 دقیقه تدریس
10 دقیقه استراحت
10 دقیقه پرسش و پاسخ و رفع اشکال
2 ساعت کار عملی دانشجویان
30 دقیقه بررسی گزارش کار آنها توسط رزیدنت مربوطه
|
مجهز نبودن آز. به این وسایل
|
شامل مشارکت فعال و سوال و پاسخ در كلاس، نمره به گزارش کار، امتحان پايان ترم بصورت نظری و عملی
|
® سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تاخیر دانشجو در کلاس درس : گزارش به اداره آموزش
® نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی :
الف ) در طول دوره ( کوئیز ، تکالیف ، امتحان ، میان ترم ...... ) : ----- بارم : -----
ب ) پایان دوره : آزمون نظری و عملی بارم : -
منابع اصلی درس( رفرانس ): شبیه جلسه اول
|
جلسه نهم
اهداف کلی : امتحان پایان ترم
|
اهداف اختصاصی
|
حیطه های اهداف
|
فعالیت استاد
|
فعالیت دانشجو
|
عرصه یادگیری
|
زمان
|
رسانه کمک آموزشی
|
روش ارزیابی
|
الف: امتحان پایان ترم بصورت نظری و عملی
|
|
|
|
|
|
|
|
|