حوزه های فعالیت:
- تحلیل آزمون به منظور افزایش کیفیت آزمونهای برگزار شده
هدف:
- وجود سیستم کارآمد و پاسخگو در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دروس نظری، عملی و بالینی با:
- ایجاد کمیته نظارت بر برگزاری آزمون های نظری، عملی و بالینی توام با شیوه نامه مشخص در هر دانشکده یا بیمارستان آموزشی (ترجیحی)
- ایجاد سیستمی برای تحلیل و پایش نتایج آزمون های نظری، عملی و بالینی به منظور بررسی اصلاحات لازم در برنامه (ترجیحی)
وظایف:
- مشخص بودن فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات دانشجویان در آزمون های نظری، عملی و بالینی (الزامی)
- روند رو به رشد استفاده از نتایج تحلیل آزمون های نظری، عملی و بالینی برای انجام اصلاحات آموزشی (ترجیحی)
- اعلام نتایج آزمون ها به دانشجویان به صورت محرمانه یا بدون نام (ترجیحی)
- مشارکت نمایندگان دانشجویان در تهیه تقویم امتحانات .. (ترجیحی)
- شرکت اکثریت اعضای هیئت علمی بالینی در کارگاه های ارزیابی عملی و بالینی دانشجو (الزامی)
- مشخص بودن نحوه اجرا و نمره گذاری آزمون های بالینی و عملی و اعلام آن به دانشجویان (نحوه نمره گذاری – چک لیست ها ...) (الزامی)
- روند رو به رشد استفاده از روش های علمی مناسب برای ارزیابی عملی و بالینی دانشجویان( ترجیحی)
- یکسان بودن شیوه های ارزیابی بالینی و عملی دانشجویان در بخش های مشابه از مراکز مختلف( ترجیحی)
راهکارها:
- ترغیب اساتید به ارسال پاسخنامه های آزمونهای چهار گزینه ای جهت تحلیل سوالات
- ترغیب اساتید به ارسال فرم بودجه بندی سوالات آزمونهای تشریحی جهت تحلیل سوالات
- انجام تحلیل آزمون در EDO دانشکده و ارسال نتایج مربوطه به اساتید، معاون آموزشی، مدیران گروه و EDC
- ارزشیابی نتایج حاصل از تحلیل آزمونها و ارائه بازخورد مناسب به استاد جهت بهبود کیفیت سوالات آزمون