شنبه 5 اسفند 1396 _ 08 جمادى الثانية 1439 _ 24 فوریه 2018
جستجو :
 منوی اصلی
 
  وظایف، مسئولیتها و فعالیتهای مسئول انفورماتیک


1- مسئول انفورماتیک مرکز

* انتقال تصميمات مديريت فناوري اطلاعات به حوزه مربوطه
* انتقال نظرات و نيازها (حسب عملکرد حوزه مربوطه) به مديريت فناوري اطلاعات
* شرکت در جلسات مديريت فناوري
* پاسخ به مکاتبات اداري در موعد مقرر
* پايش و ارزيابي منظم از تمام فعاليتهاي مرتبط با
IT  در حوزه
* شرکت در برنامه هاي آموزشي مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه
* آموزش موردي کاربران ( کامپیوتر، اینترنت، اتوماسیون، نرم افزار و ....)


2- کارشناس اتوماسیون اداری 

* تنظیمات مربوط برای اجرای اتوماسیون تحت وب در هر کامپیوتر
* تهیه نامه و لیست کاربران و ارسال آن به مدیریت فناوری اطلاعات جهت حذف و اضافه کاربران
* آموزش عملی و موردی نحوه کار با اتوماسیون اداری برای سطوح مختلف دسترسی
* رفع اشکالات پیش آمده برای کاربران
* آموزش نحوه استفاده از منوی پیشخوان (اداری) به کارکنان و پیگیری و رفع اشکالات مربوطه


3- مدیر وب سایت مرکز

* درج اخبار مرکز و مطالب و بروز رساني صفحات وب سايت
* طراحي صفحات وب سايت براي تمام بخش هاي مرکز با در نظر داشتن استاندارد هاي تعريف شده از سوي مديريت فناوري
* بررسي صحت لينک‌هاي موجود در سايت و عناوین صفحات و بروزرسانی آنها در صورت نیاز
* بررسي و رفع اشکالاتي که بازديدکنندگان سايت مطرح مي کنند.
* ثبت سایت و بالا بردن رتبه‌ی آن در موتور هاي جستجو با استفاده از تکنیک های بهینه سازی
* بررسی نیازهای اطلاعاتی و خدماتی کاربران سایت و برنامه ریزی و هدف گذاری در پاسخ مطلوب به آنها
* بررسی مداوم میزان کاربر پسند بودن بخش های مختلف سایت و تلاش جهت ارتقاء سهولت در استفاده از بخش های مختلف سایت برای کاربران
* بررسي و کنترل وضعيت سرور و هاست سایت و انجام اقدامات لازم در صورت نیاز برای رفع خرابی و اشکالات احتمالی
* طراحي فرمها و گنجاندن آن در سايت در جهت کاهش مراجعات مستقيم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکريم ارباب رجوع
* نظارت و کنترل محتواي صفحات با رعايت سلسله مراتب اداري در مطالب ارائه شده براي وب سايت
* درج اطلاعیه ، بارگذاری مطالب ، بسته های آموزشی ، فرمها و ..... 


4- کارشناس شبکه

*  راه اندازی نرم افزارها و سخت افزارهای جدید  به منظور راه اندازی شبکه و  ارتقاء عملکرد و کارایی آن
*  ایجاد حساب های کاربری، تعیین حیطه دسترسی و کلمه عبور برای کاربرانی که از امکانات شبکه استفاده می کنند.
*  حفظ امنیت شبکه  داخلی مرکز اعم از سرور ها و ایستگاههای کاری
*  ارائه خدمات فنی به  مشکلات کاربران شبکه  و آموزش موردی در صورت نیاز
*  نظارت و مدیریت روزانه بر نحوه استفاده از شبکه اینترنت و اینترانت
*  برنامه ریزی و استفاده از تکنولوژی های جدید به منظور افزایش کارایی شبکه تحت کنترل یا بررسی و افزایش قابلیت های آن برای استفاده کاربران
*  پیگیری خرید و تامین تجهیزات اکتیو و پسیو مورد نیاز شبکه
*  نصب سیستم عامل تحت سرور و
Firewall و Anti-virus جهت امنیت اطلاعات
* کنترل سرور، به روزرسانی سیستمهای عامل و نرم افزارها و بررسی
log files و رفع مشکلات سرور
*  برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرويسهاي شبکه دانشگاه طبق فرآيندهاي مديريت فناوري
* اقدام در جهت اتصال و يا انفصال کامپيوترهاي موجود در حوزه بنا به نياز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظيمات مربوطه منطبق بر فرايندهاي مديريت فناوري.
* تهیه نسخه پشتیبان از روی سرور ها
* حفظ امنيت فيزيکي محيط اتاق سرور ،دما و ..
* کنترل و بروزرسانی آنتی ویروس ایستگاه های کاری تحت کنترل سرور آنتی ویروس
* مراجعه به سایت و اطلاع از اخبار و رویدادهای جدید

5- کارشناس کامپیوترمرکز

سخت افزار
* سرويس دوره اي سخت افزار حوزه طبق فرآيند مربوطه
* رفع اشکالات و موارد پيش آمده در هر سيستم و لوازم جانبي و نصب سيستم عامل و درايوها (طبق فرآيند واحد سخت افزار مديريت آمار و فناوري اطلاعات)
* برآورد نياز هاي سخت افزاري حوزه و نظارت بر خريد با هماهنگي مديريت حوزه و مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه (در صورت نياز)
* رفع عيب اوليه تجهيزات غير فعال شبکه (داکت ،پريز شبکه ،رک،پچ پنل و ...)
* رفع عيب اوليه تجهيزات فعال شبکه ( سرورهاف سوييچها ،اکسس پوينت ،تجهيزات بي سيم و ...)
* نظارت و کنترل و اطمینال از عملکرد صحیح دستگاه UPS

نرم افزار
* نظارت بر پشتيبان گيري دوره اي از داده هاي مهم مربوط به نرم افزار ها
* فراهم سازي بستر استفاده از منابع نرم افزاري شبکه از قبيل نصب و راه اندازي نرم افزار هاي مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نياز واقعي آنها جهت جلوگيري از ترافيک نرم افزاري در هر سيستم (قراردادن پکيج نرم ­افزار­ها در سرور)
* نياز سنجي نرم افزار هاي تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مديريت فناوري و ارائه مشاوره هاي لازم در اين خصوص به مرکز در جهت تهيه ،آماده سازي و ارتقا نرم افزار هاي مورد نياز
* ارتباط مستمر با مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و رفع اشکالات و نيازهاي کاربران
* ارائه مشاوره براي استفاده بهينه از نرم افزارها
* برورز رسانی آنتی ویروس شبکه و رفع آلودگي هاي ويروسي بوجود آمده در کامپيوتر هاي اداري